HTML

Eletem Kinaban

Friss topikok

  • Weili: Koszi Yi laoshi! :) Igyekszek is mindenhez pozitivan hozzaallni. Kihivasok vannak, dehat valahogy ... (2009.10.04. 06:33) Hirek roviden (nehez lesz, de megprobalom)
  • Szenti: Szia Viki! Légyszi reagálj gyorsan az emailemre:)! (2009.09.23. 16:57) KTV
  • Weili: Bocs az osszevissza betukert, megtrefalt szobatarsnom cseles azsiai billentuuzete, mindenestre ami... (2009.09.14. 10:22) Hogy mikbe is keveredhet az ember Kinaban
  • rekatona: Mi is ugyanezt tapasztaljuk a taxisokkal kapcsolatban Shanghaiban: teljesen elpofátlanodtak. Csúcs... (2009.08.13. 13:54) Elso nap

Linkblog

Belso Mongoliabol jelentkezek

2009.09.06. 05:13 Weili

Hah, visszaerkeztunk Yang Li-val tegnapelott Pekingbe, csodas volt az ut, olyan helyeken megfordultam, amiket korabban csak filmen lattam. Igyekszem majd beszamolni az eszreveteleimrol a kesobbiekben, de elobb ket aktualis sztorit szeretnek leirni.

Tegnapelott egy delutanom volt ra, hogy egy csomo mindent elintezzek Pekingben, ugyanis meg mielott eluaztam delre, elkuldtem par kepemet egy ket hirdetesre, ahol kulfoldi arcokat kerestek. Jott is telefon, amikor Yang Li szuleinel voltunk, hogy raerek-e szept. 5-6.-an, mert Belso Mongoliaban lesz egy bemutato, ahol taskakat kene bemutatni. Nana hogy raertem! :) Annal is inkabb, mert a radios munka ugy nez ki, eluszott tobb okbol is kifolyolag.

Tehat pentek delben erkeztunk Pekingbe vissza, es szombat reggel indultunk Belso-Mongoliaba. A kozbeeso delutan legfontosabb feladata az volt, hogy postan vegre hazakuldjek par dvd-t, amin a verseny forduloi vannak rajta jobb minosegben, mint ahogy az internetrol letoltheto, es persze egybe kompletten. Amugy egy hete el kellett volna mar kuldenem oket. Elkuldhettem volna delrol is, de Yang Li szerint kb ket het, mire onnan feler a csomag eloszor Pekingbe, raadasul diszkreten megjegyezte, hogy neki meg egy levele sem erkezett meg a rokonaihoz, amiket az egy ev alatt kuldott Magyarorszagrol, ugyhogy o nem probalkozna a helyemben. Maradt tehat a pentek delutan Pekingben. Berohantam a postara fel 5-kor, ami 5-kor zart, hogy feladjam a dvd-ket, amikoris a az ablaknal ulo alkalmazott kozolte, hogy nem lehet feladni masolt dvd-t Magyaroroszagra csak igy, mert nem tudhatja, hogy nincs-e benne reakcios tartalom. Csak akkor adhatom fel, ha szerzek hivatalos igazolast arrol, hogy a tartalma feddhetetlen. Kerdeztem,  hogy es honnan szerezzek ilyen igazolast. Hat abban nem volt biztos. Mondtam, hogy nezzenek bele ok. O, azt nem lehet, neki nem all jogaban olyan igazolast kiallitani, es amugy sem tudnak mivel lejatszani a postan. Vegul mar az osszes alkalmazott odagyult, es azon gondolkotak, hogy honnan kell nekik az az igazolas. Vegul az egyik azt mondta,m hogy hat a sulibol. (Kerdeses, hogy mi van, ha mondjuk tortenetesen nem vagyok egyetemista.)

Rohantam a suli to-jara. Ahogy beleptem, epp hogy egy gyors *ni hao*-t sikerult elmondanom, amikor ramkialtott az asztal tulodalan ulo ferfi, es egy kis kinai no odarohant hozzam egy pisztolynak, vagy lezerkardnak latszo targgyal, a fejemnek szegezte, es lenyomott rajta egy gombot. Ennek hatasaa egy kis piros sugar indult a homlokom fele. Na igen, ilyenekre szamitani lehet, ha az ember bizonyos hivatalos helyekre mereszkedik be. Ez ugyanis a szupergyors lazmero volt, ami megallapitotta, hogy a testhomersekletem a normalis sztandardnak megfelelo, igy nincs szukseg ra, hogy az uj tipusu influenza gyanujaval elkulonitsenek, es azonnali hatallyal korhazba szallitsanak. Ezutan koszontek, es elmondhattam a keresemet, plusz egy-ket kerdest az osztondijam erkezesevel kapcsolatban. Az ugyintezo dobbenten nezett az eset hallatan, es azt mondta, hogy ilyen szituacioval meg nem talalkozott. Hatrament megvitatni az ugyemet a tobbi kollegaval, es ezutan sajnalattal kozolte, hogy ok kilyen igazolast nem adhatnak ki, csak ha a hivatalos csomagolasban megkapom a hivatalos dvd-ket a versenyrol, akkor tudnak ilyet kiallitani. (Az meg kb. egy ev.) Hat erre nem tdtam mit mondani, csak visszafogtam magam, hogy ne torjek ki. Mikozben megvitattuk az osztondijas kerdest, hirtelen kozbevagott, hogy van-e egeszsegugyi lapom, amit az internetrol kellett letolteni. Mondtam, hogy igen. Megkerdezte, hogy es nalam van-e. Mondtam, hogy nincs, mert nem akarok most regisztralni. Akkor legkozelebb, ha ide jovok, hozam magammal. Utana valaszolt a kerdeseimre, es elhagytam az irodat, ami nagy-nagy megkonnyebulessel toltott el.

Az egeszsegugyi lapot egy heten at kell toltogetni, minden nap ketszer lazat kell merni, egyszer reggel, egyszer delben, es az eredenyt ravezetni a papirra. Ezt a koli szemelyzete naponta ellenorni. A regisztraciohoz ez a lap is szukseges, ennek hianyaban nem lehet megkezdeni a tanevet. Elvileg az erkestol szamitott egy heten at kell vezetni, de ugyebar en ket honapja Kinaban vagyok mar, es raadasul egy honapja lassan a koliban lakok, es egy honapja elinteztem a regisztraciohoz szukseges formalitasok 90 szazalekat. Mindezeket nem akartam elmondani az ugyintezonek, mert valoszinuleg nehezen tudta volna megemeszteni mindezt.

Hetfon kezdem a mereseket, mar alig varom.

Konkluzio. A magyar posta jo. A TO mindenutt ugyanolyan a vilagon. Nagy a panik az influenza miatt.

A bemutato jol sikerult, ket elegans ruhat kellett viselnunk, es osszesen negyszer kellett felvonulni kulonfele alakzatokban es kombinaciokban. A taskak csunyak voltak, de nagyon menok, mert Gucci meg Prada volt rajuk himezve. Talalgattuk, hogy vajon tenyleg eredetiek-e, de hamisitvanyoknak csak nem szerveznenek emutatot egy elegans szalloda lobbijaban. Egyeb musor is volt, tancosok, hegedu, meg kozonsegtippeles, hogy vajon melyik taska mennyibe kerulhet stb.

Kicsit sajnaltam, hogy nem kovettem figyelemmel otthon a Fashion Tv adasait, de azert megprobaltam kegyetlen arckifejezest oltve demonian mozogni. :)

Eleg profi volt az egesz, de persze a versenyhez viszonyitva kozel sem volt nagyszabasu. A sminkes katasztrofalis volt, sikerult mindenkit 10 evvel oregebbre es vampirosra sminkelnie, ugy, hogy a vakolatnyi alapozo kiemeljen minden egyebkent lathatatlan borhibat. A sminkeles utan fel orat toltottunk a mosdoban titkos korrigalassal. A ruhak, amiket kaptunk, eleg jok voltak, merteben is megfeleltek, meg jol is neztek ki.

A szallodank egy harom csillagos szalloda, olyan mazlista voltam, hogy sajat szobat kaptam. A kajak csodasak voltak, edebelni egy kisebb etteremben ettunk mongol kajakat, amik egyszeruen fantaszikusan finomak voltak. Egyedul a sos teat, illetve tejes teat nem tudtam megszeretni, de a tobbi egyszeruen elkepesztoen jo volt! A vacsi a hotelben volt, elegge nemzetkozi jellegu svedasztal. Nyammm.

Osszessegeben nagyon jo volt az egesz, de jo lesz visszamenni Pekingbe is.

Ami kicsit megviselt, hogy mig delen atlag 35 fok volt, Pekingben mondjuk 25, itt pedig nem tudom, mennyi, de jeges szel fuj, kitartoan es folyamatosan szital a hideg eso, es legszivesebben bundakesztyut huznek.

Na megyek, mert lassan indulunk a repterre.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaesen.blog.hu/api/trackback/id/tr521363000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása