HTML

Eletem Kinaban

Friss topikok

  • Weili: Koszi Yi laoshi! :) Igyekszek is mindenhez pozitivan hozzaallni. Kihivasok vannak, dehat valahogy ... (2009.10.04. 06:33) Hirek roviden (nehez lesz, de megprobalom)
  • Szenti: Szia Viki! Légyszi reagálj gyorsan az emailemre:)! (2009.09.23. 16:57) KTV
  • Weili: Bocs az osszevissza betukert, megtrefalt szobatarsnom cseles azsiai billentuuzete, mindenestre ami... (2009.09.14. 10:22) Hogy mikbe is keveredhet az ember Kinaban
  • rekatona: Mi is ugyanezt tapasztaljuk a taxisokkal kapcsolatban Shanghaiban: teljesen elpofátlanodtak. Csúcs... (2009.08.13. 13:54) Elso nap

Linkblog

Hogy mikbe is keveredhet az ember Kinaban

2009.09.14. 10:21 Weili

 

Egyik nap delutan nagy orommel vettem eszre, hogy mintha a nagy nyari punnyadas utan megelevenedne kicsit a koli elotere, es hirtelen beszedbe is elegyedtem par emberrel. Igy ismerkedtem meg egy jofej tadzsik lannyal, Zhuhe-vel, aki korabban itt tanult kinait, es rajta keresztul igy kerultem a szir Xu Fei latokorebe, aki, mint kiderult, az itteni diakelet egyik kozponti alakja. Miutan Zhuhe-vel megbeszeltuk egymassal eddigi eletunk tortenetet, en leultem ujsagot olvasni, majd feltunt egy buzgo idosebb tanarno, es odament hozzajuk (Xu Feihez, a Zhuhe-hoz es egy vietnami srachoz kedelyesen beszelgetni. Egyszer csak azt vettem eszre, hogy minden fej felem fordult, es Xu Fei azt kerdezi - Lenne kedved hozza?

Kicsit zavarba jottem, nekem az elobb elvileg figyelni kellett volna arra, amirol beszeltek? De mivel az elmult par pekingi het szinte teljes tarsasagnelkulisegben telt, rogton ravadgtam, hogy nana, engem MINDEN erdekel, MINDENBEN szivesen es lelkesen reszt veszek.

Mint kiderult, a Kinai Nepkoztarsasag 60. evforduloja alkalmabol kell fog a Beishida (az egyetemem ''beceneve'') diakjainak egy csoportja megtanulni egy kinai tancot.

Huuu, nagyon megorultem, tarsasag mozgas, eloadas, hiszen ebben minden benne van, amire vagyok!

Tegnap kezdtuk el a probakat, es mint kiderult, egy dongbei-i tancot fogunk eloadni. Mint kiderult, 20-an, SZEPTEMBER 20-an. 

Aztan kiderult, hogy szeptember 20-n igazabol egy olyan eloadas lesz, amit a ''szervezok'' is megneznek, es az alapjan eldontik, hogy eloadhatjuk-e majd oktober kozepen a tancunkat, a nagy-nagy ''igazi'' eloadason. Hogy az pontosan mikor es hol lesz, meg senki nem tudja alitolag, de szerintem csak nem akarjak meg elmondani, nehogy tul nagy legyen a nyomas. :〉

 

 

 

Az elso proba mintegy konnyed harom es fel oran at tartott. A tanc jellegzetes kellekei a piros barsonykendok, amik igazabol karacsonyi teritore emlekeztetnek, mert csillag alakuak, es arany szinu diszek vannak rajuk varrva. Az ember mindket kezeben egy-egy kendot tart, es ugy csavarja a csuklojat, hogy a kendok kinyiljanak a levegoben, mint egy-egy virag. A tanc egyszerunek tunhet, de igazabol nagyon nehez. Leginkabb a testtartas es a mozgas jelleg miatt, ugyanis ennek a tancnak pont egy olyan mozgasfajta es testtartas adja a jellegzetesseget, amit Europaban nevetsgeesnek es csunyanak tartanank, es mielott meg ontudatra ebrednenek a kislanyok, mar azelott belejuk vesodik, hogy igy nem tartja magat az ember, mert NEM szep, NEM kecses. Ettol fuggetlenul el kell ismernem, hogy amikor a tanarno bemutatta a tancot, akkor tenyleg osszessegebn nagyon jol nezett ki az egesz, nagyon kinaias es emiatt kuonleges es egzotikus a tanc. Csak eppen szamomra kulonosek es termeszetellenesek a mozdulatok, es egyszeruen nevetsegesnek ereztem magam ezekkel a testtartasokkal. Azt viszont rogton eszrevettuk a tobbiekkel, hogy a ket azsiai lanynak, akik szinten tancolnak velunk, mennyire jol megy a tanc, es mennyire osztonosen jon nekik minden mozdulat, amig nekem meg kell eroltetnem magam, hogy legalabb nyomokban emlekeztessen a mozgasom a tanarno mozgasara. (Amikor Niko tanitott swingelni es jiveozni Shanghaiban - jaj, mennyire hianyzik - akkor a legtobb mozdulat ertelemszeruen jott, es emlekszem, hogy a legtobb azsiai lany csodalkozott, hogy hogy tudtam ilyen gyorsan megtanulni ezeknek a furcsa tancoknak az alapjait.) Valoszinuleg az elero mozgaskulturan kivul az azsiaiak es europaiak kulonbozo testalkata is hozzajarul, hogy a tancaik ennyire elternek. 

Ebben a tancban az alaptesttartas az, hogy nagyon elorehajtod a torzsedet, es a fenekedet pedig kinyomod hatra. (Ez nyilvan akkor jo, ha valaki a lapos feneket lathatova akarja tenni.) El nem tudom kepzelni, hogy mondjuk egy Marilyn Monroe vagy Sophia Loren hogy festenenek, ha ezt a tancot kene tancolniuk.

Na mindegy, a fentiek csupan az en tudomanyos kutatast nelkulozo fejtegeteseim. 

A harom es fel ora vegere mar ereztem a fejlodest, es a kendokkel is kezdtem ugyesen banni.

Kicsit furan ereztem magam a proba alatt, mert altalaban viszonylag gyorsan tanulok, de a proban ugy ereztem, hogy elegge ugyetlen vagyok. Aztan kiderult, hogy a kb 15 emberbol, akik fellepnek, 10-en gyakorlatilag tancosok. A Beishida-n tanulnak... tancoktatast. Bar frusztralo a tudat, hogy hozzam kepest profi tancosokkal kell majd egyutt fellepnem, de legalabb tudom, hogy nem en vagyok extran ugyetlen.

Ma amugy masr nem ereztem ugy, hogy nagyon kilognek a ''tanckarbol'', ugyhogy optimistan latom a dolgot. 20-ig minden nap probalunk.

Haha, reszkess CCTV, hamarosan kinai tancot jarva fogok feltunni a kepernyodon! :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaesen.blog.hu/api/trackback/id/tr371380639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Weili 2009.09.14. 10:22:45

Bocs az osszevissza betukert, megtrefalt szobatarsnom cseles azsiai billentuuzete, mindenestre amikor beirtam, meg nem igy festett...
süti beállítások módosítása