HTML

Eletem Kinaban

Friss topikok

  • Weili: Koszi Yi laoshi! :) Igyekszek is mindenhez pozitivan hozzaallni. Kihivasok vannak, dehat valahogy ... (2009.10.04. 06:33) Hirek roviden (nehez lesz, de megprobalom)
  • Szenti: Szia Viki! Légyszi reagálj gyorsan az emailemre:)! (2009.09.23. 16:57) KTV
  • Weili: Bocs az osszevissza betukert, megtrefalt szobatarsnom cseles azsiai billentuuzete, mindenestre ami... (2009.09.14. 10:22) Hogy mikbe is keveredhet az ember Kinaban
  • rekatona: Mi is ugyanezt tapasztaljuk a taxisokkal kapcsolatban Shanghaiban: teljesen elpofátlanodtak. Csúcs... (2009.08.13. 13:54) Elso nap

Linkblog

Elso nap

2009.08.12. 18:46 Weili

MAr tobb, mint egy honapja Kinaban vagyok, de igazan ma kezdodott el a rendezett eletem.

Az elmult egy honapot nehez lenne egy bejegyzesben osszefoglalni, folyamatos porges, koltozesek, utazas, tanulas, szereplesek, megallas nelkuli stressz jellemzi az egeszet, de mindemellett eletem egyik legnagyobb elmenye volt eddig.

Errol majd kesobb.

Ma reggel elhagytam a kis hutongot a Lama templom mellett, hogy bekoltozzek a Beijing Shifan Daxue (Beishida), azaz a Pekingi Normal Egyetem kolijaba, ahol a kovetkezo minimum fel evet, de valoszinuleg egy evet, es akar tobbet is eltoltok majd osztondijas diakkent.

A nap ugy kezdodott, hogy eleg koran keltem, kiszaladtam a hutong szelere (persze az tulzas, hogy szaladtam, bar sietnem kellett, de kozben legalabb 3-szor eltevedtem), es megprobaltam taxit fogni, illetve rabirni egy taxisofort, hogy hajlando legyen behajtani a kocsijaval a hutong melyen rejtozo szallasomig, mivel a 40 kilonyi csomagommal nem voltam tulzottan mobilis. 

Azt a tanulsagot szurtem le az egeszbol, hogy a pekingi taxisoforok finnyasabbak, mint 3 eve. Az elso harom mind haritotta a kerdesemet valamilyen atlatszo indokkal. Mikor a negyedik azzal kezdte, hogy o igazabol meg uj a szakmaban, tudtam, hogy o az en emberem, es hogy ha ot nem csipem el, akkor soha nem tudok kikoltozni a Lama templom arnyekabol. Furfangops modon ravettem, hogy hajtson be a kis utcacskakba, persze amikor mar jol bent voltunk a surujeben, akkor hiaba bosszankodott fennhangon, nem volt visszaut. :) Korulbelul fel ora telt el, mire csomagokkal megrakottan kitalaltunk az utvesztobol.

Az egyetemig mar gyorsabb volt az ut.

Csodas modern epulet az elso, amit az ember eszrevesz, az az egyetem konyvtara. Bamulatos, magas, monumentalis, lenyugozo. Nem eloszor jarok Kinaban, de megis egy filmben erzem magam, derus optimizmussal tolt el az epulet latvanya.

A koli is viszonylag biztato, a Beiwai 3 evvel ezelotti kolijahoz kepest jobb, de sajnos a sajat bejaratu furdoszobarol szott vadregenyes almaim szertefoszlottak, amint beleptem a szobamba.

A szobatarsam egy japan lany, akit eddig meg nem lattam.

A cuccaimat sietve lebodva futottam, hogy igazolvanykepet csinaltassak, es a nagy sietseg kozben is eszrevettem, hogy milyen kedves es kellemes a koli campusa, igazi kis varos, sok-sok kis etterem, szupermarket, idosek *jatszotere*, minden par lepesen belul. A kep is hamar elkeszul, es bar eleg lesujto kepet fest rolam, de a celnak megfelel.

A kulfoldi diakok irodaja egy szep magas modernebb epuletben van, ami hotelkent is funkcional, peldaul van egy szep medenceje. Nekem meg furdoruham... :) Ezt nevezhetjuk akar yuanfen-nek? :)

A TO-sokat akar Magyarorszagrol is importalhattak volna, mersekelten segitokeszek, illetve egymasnak ellentmondo informaciokkal latnak el. De ugy nez ki, hogy augusztus 20-an meglesz a tartozkodasim. A nagy targyalasok kozepette felhivtam a hanban-ban az egyik friss ismerost, akit a versenyen szereztem, es nagyon kedvesek voltak, ami mely benyomast tett a itteni to-ra is.

A szobamba visszaterve olyan utemben lattam neki a ruhaim mosasanak, mintha ez lenne a legfobb hobbim. Vagy legalabbis mint akinek egy honapon at nem volt elhetosege arra, hogy normalisan ruhat mosson. Persze az itteni mosogep nem tudom, mennyire szamit normalisnak, de a mosas vegen mind a 20 ruhat egy mozdulattal ki lehet venni, ugyanis az egeszet egy kibogozhatatlan csomova mossa ossze a gep. Asszem tobbet fogok kezzel mosni, mint szeretnek...

A cuccaim kiramolasaval elpepecseltem vagy 2 orat, utana meg edes felalomba merultem a szobamban.

Ami nagyon tetszik, hogy az ablakon kinezve egy kis bambuszparkocskara latok ra, helyes kis faragott kopaddal. :)

A kellemes hangulatomat szetzuztak kedves regen latott ismeroseim, akikkel 3 ev utan eloszor talalkoztam. Yifuge es Beiaida, egy ukran es orosz lany, akik 3 ev utan azzal fogadtak a csodaszep Houhai partjan, hogy mennyire unjak mar magukat itt, es eleguk van stb. Asszem nem fogok veluk sokat talalkozni.

Az estem a baidu-n valo pepecselessel telt (sok-sok megjegyzes erkezik meg mindig a versennyel kapcsolatban), merengessel, es a pozitiv energiaim ujjaelesztesevel.

Holnaptol tudatos strategiat eszelek ki, hogy az itteni eletem harmonikus legyen, es elegedettseggel toltson el.

Na ennyit mara.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaesen.blog.hu/api/trackback/id/tr551305612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rekatona · http://www.indafoto.hu/rekatona/sanghaj 2009.08.13. 13:54:20

Mi is ugyanezt tapasztaljuk a taxisokkal kapcsolatban Shanghaiban: teljesen elpofátlanodtak. Csúcsidőben, délután 4-5 körül vagy egy nagy zivatar elején 'mission impossible' taxit fogni. Az a legviccesebb az egészben, amikor leállsz az út szélén, aztán látod, hogy valakik még előrébb mentek mint te, hogy taxit fogjanak és előbbre sétálsz, de lassan feladod a túlerővel szemben... és akkor megáll előtted egy motoros riksás, hogy "Hello Lédi!" és 10 "kvajért" elvisz.

Gratuálunk a versenyhez! Csodaszép eredmény! Izgatottan várjuk az újabb történeteket és képeket a blogon!
süti beállítások módosítása